Pretože hĺbka dezénu pneumatík sa v priebehu užívania znižuje, brzdná dráha vozidla hlavne na mokrej vozovke je podstatne dlhšia.
Nebezpečenstvo aquaplaningu (t.j. straty kontaktu vozidla s vozovkou v dôsledku vodného stĺpca medzi pneumatikou a povrchom vozovky) sa preto zvyšuje u pneumatík s malou zvyškovou hĺbkou dezénovej drážky.
Z hľadiska bezpečnosti cestnej premávky je preto nanajvýš dôležité včas vymeniť ojazdenú pneumatiku za novú, t.j. dokedy zvyšková respektíve bezpečnostná hĺbka drážky nie je menšia ako 1,6 mm. Úroveň minimálnej bezpečnostnej hĺbky drážky signalizujú tzv. indikátory opotrebenie, čo sú výstupky na dne drážok vysokých tiež 1,6 mm.
Rovnomerné opotrebenie behúňov všetkých pneumatík na vozidle predlžuje ich životnosť, zvyšuje tak ekonomiku prevádzky a prispieva i k vyššej bezpečnosti premávky. Hlavne u vozidiel s predným náhonom odporúčame preto zámenu pneumatík z prednej nápravy na zadnú a naopak v určitých pravidelných intervaloch (napr. po najazdení 5 000 km) pri zachovaní zmyslu otáčania kolies.